Aquest és un altre projecte que es va dur a terme a una aula de P5, el qual tractava sobre fer adonar als infants que tots ells tenen coses en comú, però també moltes coses diferents; són iguals però diferents alhora.

A l'aula, podem treballar molts aspectes dels infants que els fan diferents: el peu, l'alçada, la mà, els ulls, la cultura, els cabells, etc. És un tema molt atractiu per a ells, ja que es parla sobre característiques seves, i es senten identificats; es poden comparar entre ells i veure amb què coincideixen i amb què no amb la resta de companys de la classe.
COM TREBALLAR-HO?
- L'alçada: Portar una cinta mètrica a l'aula perquè els infants es medeixin; per fer-ho més vivencial, es poden medir els uns als altres; en un full anirem anotant les alçades. Es pot fer un diagrama de barres amb cintes de diferents colors, o papers, etc., fer-ho d'una manera visual pels infants, per tal que ells puguin fer comparacions d'una manera fàcil; així, podran veure qui té el mateix número de peu, qui és igual d'alt, etc.
- El peu: Els infants es dibuixen la mida del seu peu (resseguint-lo) i porten una sabata de quan eren petits, per fer la comparació d'ara i abans.
- Les empremtes: Plasmen les seves empremtes de diverses parts del cos, com ara els dits, els llavis, etc.
Una altra activitat es titula "Records de la meva història"; cada infant porta una capsa amb records de quan eren més petits, i ho expliquen a la resta de la classe. Aquesta capsa la deixen en un racó de l'aula. És, en part, una manera de veure que tots han sigut bebès, i segurament alguns dels records els tenen en comú (el xumet, per exemple).
REFLEXIÓ:
A partir de treballar les diferències entre els infants de la classe, també seria interessant veure les diversitats i regularitats entre diferents éssers vius (com ja vam veure en la nostra sessió de la Conxita Màrquez).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada