Desplaçaments

Hem treballat els desplaçaments de diferents animals. Ja fa dies que en David ens va demanar que, per grups, escollíssim 3 o 4 animals que es despalcessin de maneres diferents, i que féssim una maqueta del desplaçament d'un d'aquests animals.
Nosaltres vam escollir la papallona, el dofí, el lleopard i el cuc de terra, i vam decidir de fer la maqueta de la papallona. Hem elaborat un blog, on hi ha explicats el desplaçament de cada un d'aquests animals, i altres característiques. També hi podeu trobar el resultat de la nostra maqueta, vídeos sobre els 4 animals i, finalment, preguntes que ens vam plantejar sobre la papallona.
Per tal de compartir i mostrar els desplaçaments dels animals que hem escollit cada grup, hem fet una "fira de maquetes"; cada grup s'ha situat en una taula, i la resta de grups anava passant per veure les maquetes de la resta, quin era el moviment d'aquell animal, per què es movia d'aquella manera, etc. Ha estat interessant poder veure les maquetes de les companyes, totes m'han semblat molt ben fetes, cadascuna amb les seves peculiaritats.
Aquestes són les diferents maquetes:
En David ens ha comentat les nostres maquetes; ens ha fet adonar que nosaltres hem donat més importància a com quedava la papallona, que no pas a la representació del seu desplaçament relacionat amb l'estructura de l'animal. En un principi, ens ho hem pres una mica negativament, però ell ens ha fet adonar d'allò que altres vegades ja hem parlat: de l'error se'n aprèn. No ens ho ha dit per "tirar-nos per terra" la nostra feina, sinó per mirar de millorar-la o tenir-ho en compte per a una altra vegada.


Quines conclusions en trec d'aquesta sessió?
 Fer veure als nostres alumnes les diferents maneres de desplaçaments dels éssers vius, és una manera perquè vegin un exemple de diversitat en el món.
Hi ha animals que, tot i ser completament diferents aparentment, també trobem regularitats i punts en comú entre ells; és el cas del peix manta i la papallona, dos animals que tenen alguna cosa en comú en el seu moviment.
En funció del desplaçament que té, cada animal té una estructura corporal o altra. El desplaçament no només té a veure amb l’estructura del cos, sinó també amb la funció de relació.


Equivocar-se no és dolent; hem de procurar que els infants ho tinguin clar, i fer-los veure els errors des del tacte, amb cura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada